Pozycjonowanie wizytówek Google – czy warto używać zdjęć?

Wyszukiwarka Google coraz częściej wyświetla firmy korzystające z wizytówek Google jako pierwsze w wynikach wyszukiwania zamiast organicznych linków do stron internetowych. Obecnie algorytmy mogą dokładniej przewidywać zamiary użytkownika oraz sprawdzać, czy wyszukiwane hasło jest terminem lokalnym. Lokalne firmy muszą szczególnie zadbać o to, aby były wyświetlane w Mapach Google.

Jednak jak ma się to do zdjęć umieszczanych w Google? Czy wpływają one na pozycjonowanie wizytówek Twojej firmy? W tym wpisie dowiesz się więcej na ten temat, jednak jeśli chciałbyś bardziej zagłębić się w tę dziedzinę, zajrzyj na naszą stronę: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-wizytowek-google/.

Czy zdjęcia mają wpływ na pozycjonowanie wizytówek Google?

Okazuje się, że liczba zdjęć i ich rodzaj jest całkowicie uzależniony od branży, w której działa Twoja firma. Dobrym sposobem na pozycjonowanie wizytówek Google jest dodanie co najmniej dziesięciu różnych zdjęć prezentujących Twoje produkty. Dodatkowo osoby upoważnione do zarządzania wizytówkami w Google Moja Firma mogą też dodawać zdjęcia 360°, Street View i filmy. Warto wiedzieć, że zdjęcia są podzielone na 3 kategorie:

  1. Logo firmy, którego głównym zadaniem jest zwiększenie rozpoznawalności marki w sieci.
  2. Zdjęcie główne, które powinno najlepiej odzwierciedlać Twoją firmę.
  3. Zdjęcia biznesowe, których celem jest sugerowanie potencjalnym klientom możliwości zakupu lub skorzystania z usług danej firmy.

Przede wszystkim należy pamiętać, że wszystkie zdjęcia dodawane do Wizytówek Google podlegają oficjalnym wytycznym. Format pliku powinien znajdować się w rozszerzeniu JPG lub PNG, a rozmiar wynosić od 10 KB do 5 MB, natomiast najlepsza rozdzielczość powinna mieć 720×720 pikseli. Pamiętaj również, że minimalna rozdzielczość dodawanego zdjęcia to 250×250 pikseli. Ponadto każde zdjęcie powinno być ostre i dobrze naświetlone.

Jak pozycjonować swoje filmy w Google Moja Firma?

Filmy, które dodajesz do opisu w Mapach Google, muszą spełniać określone wymagania. Dotyczy to między innymi czasu trwania, który nie może przekraczać 30 sekund. Ponadto rozdzielczość nie powinna być niższa niż 720p, a maksymalny rozmiar pliku musi wynosić 75 MB. Należy zaznaczyć, że po dodaniu filmu nastąpi weryfikacja przez Google. Stan niezatwierdzony wskazuje, że przesłana treść narusza zasady i nie zostanie opublikowana. Dlatego, zanim stworzysz własny film, sprawdź, czy jest on zgodny z wytycznymi Google.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, że zdjęcia oraz filmy mają ogromny wpływ na pozycjonowanie wizytówek Google Moja Firma. Zadbaj o nie i stosuj się do wytycznych Google, zanim prześcignie Cię konkurencja!

admin