Zalety z pozycjonowania sklepów PrestaShop. Dlaczego SEO jest kluczem do Twojego sukcesu?

195 krajów oraz 270 tysięcy sklepów internetowych – tak właśnie funkcjonuje francuska platforma e-commerce PrestaShop, która cieszy się rokrocznie rosnącą popularnością. Jest to jedno z lepszych rozwiązań pozwalających założyć, a następnie zarządzać sklepem online. Na czym jednak polega pozycjonowanie sklepów prestashop? Współcześnie nie jesteśmy w stanie się obyć bez optymalizacji SEO, jeśli chcemy konkurować z rywalami. 

Wprowadzenie do PrestaShop

Jest to darmowa platforma pozwalająca stworzyć i zarządzać sklepem internetowym. Opiera się na oprogramowaniu Open Software License, co umożliwia dostęp do spersonalizowanej optymalizacji. PrestaShop pozwala zarządzać całym serwisem w różnych wersjach językowych, płatnościami, wysyłkami, obsługuje kanały RSS, newsletter, ułatwia proces księgowości i magazynowania, a przede wszystkim jest SEO-friendly. Miejsce to jest dedykowane w szczególności małym i średnim firmom.

Podstawy pozycjonowania witryny e-commerce

Platforma powstała w 2007 roku wykorzystuje język PHP ze wsparciem baz danych MySQL. Dzięki temu pozycjonowanie sklepów PrestaShop pozwala na tworzenie sklepów dostosowanych do bieżących trendów. Jednak istnieje kilka podstawowych kroków, które zawsze się sprawdzą:

 

  • techniczna optymalizacja SEO – aby maksymalnie zwiększyć komfort użytkowania, witryna powinna być łatwa w obsłudze i posiadać czytelną treść;
  • optymalizacja treści – jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest wykorzystywanie odpowiednich słów kluczowych. Treść powinna być zatem bogata w najważniejsze frazy i rzeczowo omawiać dany produkt czy usługę;
  • struktura wizualna – najchętniej odwiedzane strony to z reguły takie, które przyciągają uwagę klienta swoim atrakcyjnym wyglądem. Warto więc zadbać o wysoką jakość zdjęć produktów czy interesujące banery, a efekt pozycjonowania z pewnością będzie lepszy.

Zalety pozycjonowania sklepów internetowych

Efektem pozycjonowania stron internetowych jest osiąganie wyższych miejsc w rankingu Google. Dlaczego jednak jest to tak ważne? Otóż znalezienie się na topowych pozycjach w wyszukiwarce to nierzadko gwarancja doskonałych rezultatów sprzedażowych. Wyniki plasujące się na samym szczycie SERP zbierają bowiem najwięcej kliknięć, dzięki czemu ruch w witrynie znacząco rośnie, a konwersja osiąga satysfakcjonujący poziom.

Wnioski

Swoboda i elastyczność – to ceni każdy z nas, zwłaszcza jeśli prowadzimy własny biznes. Pozycjonowanie sklepów PrestaShop wymaga podstawowej wiedzy informatycznej i programowania z uwagi na system Open Source. Jest to jednocześnie wada, jak i zaleta. Jeśli jednak nie czujesz się z tym najlepiej, sięgnij do wsparcia profesjonalnej agencji SEO. Będziesz mieć pewność rezultatów, dostęp do eksperckich narzędzi oraz technik, bezpieczeństwo, a przede wszystkim czas dla siebie.

admin